Працівниками Гайсинської ДПІ надано роз’яснення ФОП щодо терміну експлуатації реєстратора розрахункових операцій.
Так, платник дізнався, що термін служби реєстратора розрахункових операцій (далі РРО) - це строк, протягом якого виробник гарантує працездатність РРО, зокрема комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. Оскільки з роками складові техніки застарівають, зношуються, то з плином років виробники не можуть гарантувати, що РРО працюватиме коректно і тому виробники РРО визначають середній нормативний строк працездатності свого пристрою і зазначають його в документах. Проте, цей строк настає незалежно від фактичного технічного стану приладу - просто після закінчення декларованого виробником строку служби РРО не може експлуатуватися, і його використання стає незаконним.
Термін використання конкретного РРО встановлюється виробником РРО - і перевірити його можна у документації до РРО. Здебільшого, термін експлуатації/служби становить 7 років з дня введення РРО в експлуатацію. Ще один нюанс - РРО не може використовуватися, якщо з дати його виробництва минуло більше 9 років.
Використовувати можна тільки ті РРО, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.
Отже, підприємець має право використовувати РРО не більше ніж 7 років із моменту введення його в експлуатацію. Якщо цей термін буде вичерпаний, РРО потрібно зняти з реєстрації, адже такий технологічний пристрій не відповідає вимогам Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР зі змінами. Тобто подальше використання такого РРО є порушення вимог Закону та спричиняє накладення фінансових санкцій.
Гайсинська ДПІ ГУ ДПС у Вінницькій області