Податок на нерухоме майно залишається для громадян дуже актуальним. Адже його сплачують чимало власників як житлової, так і комерційної нерухомості. Про нюанси адміністрування цього податку йшлося на нещодавньому брифінгу в.о. начальника ГУ ДПС у Вінницькій області Олега Мартинюка.
Насамперед посадовець поінформував про процедуру нарахування податку. Так для громадян нарахування податку здійснюється працівниками податкової служби за попередній рік. При цьому до 1 липня власникам нерухомості направляються податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку, яку слід сплатити протягом 60 днів з дня отримання такого документа.
У випадку, коли громадяни зумисне не забирають з пошти повідомлення-рішення, сподіваючись на відсутність підстав сплачувати податок, то їх очікування невиправдані. Адже Податковий кодекс містить пряму норму яка регулює таку ситуацію. Тож Олег Мартинюк порадив не ігнорувати процедуру отримання податкового повідомлення-рішення, а у випадку встановлення розбіжностей, звертатися до контролюючого органу за місцем податкової адреси, щоб з’ясувати всі питання.
Варто пам’ятати, що у випадку, коли майно відчужується, інформацію у вигляді заяви 20-ОПП, необхідно надати контролюючому органу. Якщо ж цього не зробити, то дійсно можна отримати повідомлення-рішення про нарахування податку за майно, яке фактично вам вже не належить.
Що ж до ставки податку, то вона встановлюється органами місцевого самоврядування і, як правило, залежить від місця розташування нерухомого майна.
Загалом, як наголосив нинішній очільник ГУ ДПС у Вінницькій області, тут не було ситуацій, які б оперативно не вирішувалися. Тож і надалі надіється на розуміння і свідомість громадян стосовно необхідності своєчасної сплати всіх належних податків та зборів.
Сектор пресслужби ГУ ДПС у Вінницькій області