Управління податкового аудиту ГУ ДПС у області повідомляє, що упродовж 2021 року здійснено відпрацювання доведених ймовірних вигодонабувачів, що визначені ДПС за переліками Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України.
За результатами завершених документальних планових/позапланових перевірок донараховано податку на прибуток та ПДВ 39,9 млн грн, зменшено залишок від'ємного значення 1,2 млн грн, з яких сплачено до бюджету 5,6 млн грн, оскаржується в судовому/адміністративному порядку 34,3 млн грн.
Так, ГУ ДПС у Вінницькій області проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства “А”, що займається роздрібною торгівлею ПММ.
Перевіркою встановлено, що Товариством “А” віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ та валових витрат суми, що сформовані за рахунок нереальних операцій з учасниками тіньового сектору економки з придбання сільськогосподарської продукції, що є для нього нетиповою операцією. Аналогічну сільськогосподарську продукцію Товариством “А” було експортовано через 9 місяців.
Проведеним аналізом ланцюга постачання вказаної сільськогосподарської продукції встановлено, що підприємствами з ознаками “фіктивності” здійснюється придбання товарів широкого вжитку (одягу, алкогольних напоїв, сигарет, легкових автомобілів та ін.), а реалізуються товари (роботи, послуги) різноманітної номенклатури, потрібної покупцю, в т.ч. сільськогосподарської продукції, які через ланцюг проведення безтоварних операцій формують незаконний податковий кредит з ПДВ та валові витрати підприємствам реального сектору економіки, в т.ч. для Товариства.
Відсутність придбання та/або виробництва товару свідчить про фактичну відсутність реальності здійснення господарських операцій.
Як наслідок, від вказаних “взаємовідносин” Товариства “А” з учасниками тіньового сектору економки державним бюджетом недоотримано податків на суму 19,8 млн грн.