Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Вінницька ДПІ: про надання адміністративних послуг під час «гарячої лінії" у Вінницькій ДПІ 

опубліковано 09 грудня 2025 о 15:48

На питання платників щодо надання деяких адміністративних послуг  під час сеансу  «гарячої телефонної лінії" відповідала заступник начальника Вінницької ДПІ - начальник відділу обліку платників, об’єктів оподаткування та ведення реєстрів Василина Мізяківська.    

На питання громадян щодо порядку внесення змін до облікових даних, посадовець акцентувала увагу, що громадяни зобов'язані подавати органам ДПС відомості про зміну особистих даних, які вносяться до Облікової картки (зміна прізвища, ім’я, по батькові, нумерації будинків, перейменування вулиць) протягом місяця з дня виникнення таких змін за ф. № 5ДР.

Якщо фізична особа не оновлює свої особисті дані, то у подальшому такий платник може зіштовхнутися з неузгодженістю при поданні звітності до податкових органів. Крім того, такий платник податків позбавляє себе можливості вчасно отримувати кореспонденцію від податкових органів, зокрема податкові повідомлення-рішення про сплату податків, нагадування щодо обов’язкових податків, несплата чи несвоєчасна сплата яких призведе до нарахування штрафних санкцій та пені.

Також платників цікавило питання щодо відновлення реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку з втратою або пошкодженням цього документа. Так, фахівець зазначила, що для відновлення реєстраційного номера потрібно подати до податкового органу за місцем реєстрації або за новим місцем проживання заяву за формою № 5ДР,  а також додати паспорт і витяг з реєстру територіальної громади про місце проживання. Заяви обробляються протягом трьох робочих днів, після чого документ можна отримати особисто, пред’явивши паспорт. За потреби це можна зробити і в будь-якому іншому підрозділі ДПС.

Василина Мізяківська наголосила, що Державна податкова служба України впроваджує принципи безбар’єрності та цифрової доступності. Для зручності платників діє Електронний кабінет і мобільний застосунок «Моя податкова», через які можна переглянути власні дані, подати заяву на внесення змін або відновлення номера та відстежити стан її розгляду. Такий підхід особливо зручний для людей з інвалідністю, осіб похилого віку, внутрішньо переміщених громадян і тих, хто проживає у віддалених населених пунктах.

На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.