Управління податкових сервісів ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує, що гідно з п. 70.3 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI до інформаційної бази Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) включаються такі дані про фізичних осіб, зокрема про джерела отримання доходів, суми нарахованих та/або отриманих доходів, суми нарахованих та/або сплачених податків.
Порядок отримання відомостей з ДРФО визначено розд. X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 зі змінами та доповненнями (далі – Положення №822), відповідно до якого фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з ДРФО фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу подає документ, що посвідчує особу, та Заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за формою №10ДР (далі – Заява за ф. № 10ДР), наведену у додатку 14 до Положення № 822.
Представник додає до Заяви за ф. №10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з ДРФО, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя (абзац перший п. 4 розд. X Положення № 822).
Оригінали документів після прийняття Заяви за формою № 10ДР повертаються, копії залишаються у контролюючому органі та зберігаються разом із зазначеною Заявою.
Контролюючий орган протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи (представника) надає відомості з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за формою, наведеною в додатку 15 (далі – Відомості) до Положення (п. 6 розд. Х Положення).
Фізична особа – платник податків може отримати відомості з ДРФО про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору в один із таких способів:
у паперовій формі – шляхом звернення особисто або через представника до контролюючого органу та подання документів відповідно до вимог розд. Х Положення;
у електронній формі – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору засобами електронного кабінету.
Документи, що надсилаються для отримання відомостей з ДРФО в електронній формі, оформлюються згідно з вимогами законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг, електронного документообігу, надання публічних (електронних публічних) послуг.
Правила, порядок та строки розгляду контролюючими органами документів, поданих в електронній формі, є такими самими, як і для документів, поданих у паперовій формі.