Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про порядок розблокування ПН

опубліковано 26 лютого 2025 о 09:37

ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 (із змінами та доповненнями). Документом встановлено, що якщо платник відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої ПН автоматично зупиняється. Для подальшого розблокування ПН, платник податків, насамперед, має позбавитись статусу ризикового. Критерії ризиковості платника ПДВ містяться в Додатку №1 Постанови №1165. 

Щоби запобігти блокуванню податкових накладних платнику необхідно діяти на випередження та подати Таблицю даних платника ПДВ. Таблиця подається за встановленою формою з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку, іншими словами – пояснюється специфіка діяльності платника з посиланням на документи, звітність. 

Якщо все ж таки відбулося зупинення реєстрації ПН, то слід пам’ятати, що процес прийняття рішень про реєстрацію чи відмову в реєстрації податкових накладних врегульовано Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019  №520. Відтак, п. 5 Наказу №520 передбачено перелік документів, які може подати платник для розблокування ПН. Зокрема:

· договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

· договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

· первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

· розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

· документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

· інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів  платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН.