ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує, що для збереження статусу неприбутковості, організація має відповідати вимогам, визначеним нормами Податкового кодексу України. Зокрема, в установчих документах повинні бути чітко прописані положення про:
- заборону розподілу доходів (прибутків) або їх частини серед засновників, учасників, членів організації, працівників (окрім зарплати та ЄСВ), а також членів органів управління та пов’язаних осіб;
- порядок передачі активів у разі припинення організації: вони мають бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду, юрособі, що здійснює недержавне пенсійне забезпечення (для НПФ), або зараховані до бюджету.
Ця вимога не стосується об’єднань та асоціацій ОСББ і житлово-будівельних кооперативів.
У разі, якщо неприбуткова організація змінює свою організаційно-правову форму або вносить зміни до установчих документів (у тому числі, якщо діє на підставі документів організації вищого рівня), вона зобов’язана повідомити про це податкову. Для цього слід подати до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою «зміни» та додати копії відповідних документів. Це потрібно зробити не пізніше ніж через 10 календарних днів з моменту держреєстрації змін. Якщо державна реєстрація не проводиться — документи слід подати впродовж 10 днів після виникнення змін, які стосуються установчих документів.
За неподання або несвоєчасне подання реєстраційної заяви з позначкою «зміни» передбачено штраф у розмірі 1020 гривень. Якщо порушення не усунуто або повторюється протягом року то штраф зростає до 2040 гривень.