Головне управління ДПС
у Вінницькій області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

У Шаргородській ДПІ ГУ ДПС у Вінницькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 09 вересня 2022 о 17:54

У Шаргородській ДПІ ГУ ДПС у Вінницькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку  «гаряча лінія» з питань застосування РРО/ПРРО. Надаємо відповіді на найбільш характерні питання, з якими звертались місцеві суб’єкти господарювання.

Застосування РРО пЗУЗУ0ід час війни: що робити, якщо немає Інтернету?

- Законодавець дозволив на період дії воєнного стану він проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. Тобто можна не дотримувати меж — 36 годин поспіль і не більше ніж 168 годин протягом місяця (п. 13 Прикінцевих положень Закону про РРО; ч. 6 п. 3 розд. ІІ Закону № 2120). Використовуйте фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС.

Тож у воєнний час не зважайте на відсутність або наявність інтернету — застосовуйте ПРРО під час кожної розрахункової операції, тобто коли приймаєте готівку або платіжну картку в розрахунок за товар чи послугу.

Чи є штрафи за незастосування РРО у період воєнного стану?

- Штрафів за порушення Закону про РРО не застосовують до завершення воєнного стану, окрім санкцій за порушення під час продажу підакцизної продукції (п. 12 Прикінцевих положень Закону про РРО; ч. 6 п. 3 розд. ІІ Закону № 2120).

Виходить, що залишився штраф — 300 НМДГ, якщо проводите розрахункові операції через РРО/ПРРО без режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості (п. 7 ст. 17 Закону про РРО).

Що робити, якщо ПРРО не дає змоги закрити зміну?

- Касир завершує робочий день і раптом виявляє, що ПРРО не дає можливості закрити зміну. Тоді слід встановити вид несправності, що стався. Можливі два варіанти поломки.

Якщо вийшло з ладу програмне забезпечення, оновіть його версію. Після цього повторіть процедуру закриття зміни. Цього має вистачити.

Коли ж заковика у несправності пристрою, подайте Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (J1316701). Цю форму знайдете у додатку 2 до Порядку № 317. У Повідомленні зробіть позначку про несправність.

Після відновлення роботи пристрою подайте Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F1316604). Її візьміть із додатка 1 до Порядку № 317. У Заяві має бути позначка про відновлення роботи.

Як працювати з РРО у воєнний час?

1.Загубили ПРРО або його вкрали упродовж воєнного стану: як діяти?

Якщо втратили пристрій або його викрали, подайте Повідомлення за формою № 2-ПРРО із позначкою про крадіжку. Тоді реєстрацію ПРРО скасують.

Якщо потрібно, зареєструйте новий ПРРО. Йому присвоять інший фіскальний номер. Працюйте з чистого аркуша.

2.Чи видавати споживачам розрахунковий документ упродовж воєнного стану?

З одного боку, Закон про захист прав споживачів закликає продавців видавати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми. З другого боку, в період війни торговці в окремих регіонах мають брак стрічок для касових апаратів. І що робити?

Проаналізуємо нормативну базу. Розрахунковий документ потрібно видати споживачеві або створити в електронній формі не пізніше за момент передачі товару. Документ фактично підтверджує вчинення усного правочину між споживачем і продавцем про якість, строки, ціну та інші умови, за яких реалізують продукцію.

Зауважимо, що розрахункові документи мають містити обов’язкові реквізити, зокрема:

найменування суб’єкта господарювання та його адресу;

індивідуальний податковий номер платника ПДВ або податковий номер / серію та номер паспорта;

назву товару, його кількість і вартість;

позначення форми оплати (готівка, електронний платіжний засіб, у кредит тощо);

загальну вартість придбаних товарів;

дату (день, місяць, рік) розрахунку тощо (п. 2 розд. ІІ Положення № 13).

Зважаючи на воєнний стан в Україні, коли немає технічної можливості роздрукувати розрахунковий документ, суб’єкт господарювання може надсилати електронні розрахункові документи на телефонний номер чи адресу електронної пошти споживача.

Щоб запобігти конфліктним ситуаціям, розташуйте інформацію про форми видачі розрахункових документів на видному і доступному для споживачів місці.

Чи потрібен РРО в селі, якщо ФОП торгує насінням?

ФОПи, які сплачують єдиний податок, мають право проводити розрахунки без РРО та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО), якщо торгують товарами вроздріб на території села, селища, окрім підакцизних товарів (п. 1 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою КМУ від 23.08.2000 № 1336; далі — Перелік № 1336). Вимога до розміру доходів — 167 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня року на один структурний/відокремлений підрозділ / пункт продажу товарів. У 2022 році — це 1 млн 2 тис. грн. Якщо дохід перетнув цю межу — встановіть РРО.